2011. február 9., szerda

Fülbelövés

Ezzel a témával megint felborzolom a kedélyeket, mert mint sok dologban, ebben sincs egyetértés az utóbbi időben az emberek között. Régen egyszerű volt a dolog. Az embernek lánya született, tehát kifúrták a fülét, és kapott fülbevalót. Manapság ez nem ilyen egyértelmű.
Én is sokat tanakodtam magamban a terhesség alatt, hogy akkor majd akarok-e Vicának fülbevalót, de ezt a kérdést végül anyáék oldották meg helyettem, mivel vettek nekünk egy pár gyönyörű fülbevalót. A kérdés tehát meg volt válaszolva - többé-kevésbé - már csak azt kellett eldönteni, mikor és hogyan történjen meg a dolog.
Sok helyen érdeklődtem - interneten, védőnőnél, lányos anyukáknál, és végül a következő dolgokat tudtam meg. Manapság leggyakrabban kozmetikusok végzik a fülbelövést, de néhány helyen a gyerekorvosok is vállalnak fülszúrást.
A legtöbb helyen egyetértenek abban, hogy a fülbelövést 6 hetes kor után lehet elvégezni és javasolt, hogy legyen meg még 3 hónapos kor előtt vagy ha nem, akkor csak 3 éves kor után. Erre többféle magyarázatot is találtam, a legbiztosabbnak az tűnik, hogy ebben a korban alakulnak ki az akupunktúrás pontok, amiket egy rosszul irányzott fülbelövéssel tönkretehetünk.
Nem fogok érvelni a fülbelövés mellett. Mi megcsináltattuk, túl lehet élni. Nem tudom, hogy fáj-e a babának, az biztos, hogy Vica sírt, de olyan hangosan csattant a füle mellett a belövő, hogy ez akár az ijedségtől is lehetett - azért gondolom ezt, mert néhány perc után megnyugodott.
A fülbelövés mellett (a szúrás ellenében) az szól, hogy a belőtt fülbevaló teljesen steril, a belövésig senki nem nyúl hozzá - még a belövőbe is úgy kerül, hogy nem kell kézzel megfogni. Ez a belőtt fülbevaló 5-6 hétig kell, hogy a baba fülében maradjon, utána kicserélhetjük az általunk választott darabra.
Mivel vannak kifejezetten bébifülbevalók, amiatt nem kell aggódnunk, hogy túl nagy lesz a baba fülébe a fülbevaló, de egyébként akár a belőtt darabot is benne hagyhatjuk akármeddig.
Az én véleményem az, hogy egy hat hetes korban elvégzett fülbelövésre nem emlékszik az ember - míg egy későbbi füllyukasztás akár egész életünkön végigkísérő sokk is lehet -, és ha nem akarunk később fülbevalót hordani, az a kis lyuk akkor sem zavaró. Én magam sem hordok nap mint nap fülbevalót, de örülök neki, hogy ki van lyukasztva a fülem, mert így, amikor mégis olyan kedvem van, bele tudok tenni egy függőt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése